ŐRizetlenül

Az első alkalmakkor szokatlan a számomra, hogy a legtöbb ház körül nincs kerítés, vagy ha van, csak jelképes. Csodálkozva nézem az udvarokon szanaszét hagyott mindenfélét, az elérhető gyümölcsfákat, a növekvő zöldségeket, a száradó ruhát. Jakérem, pesti agy… 😛

Szalafőn a Ferencz portán sajtot szeretnék venni, sehol senki. Felhívom a kiírt számot, sajnos csak két nap múlva jönnek haza, így vásárolni nem tudok, de nézzek nyugodtan körül és etessem meg a disznókat, ha már ott vagyok. 🙂 Gyerekjátékok, kisebb-nagyobb állatok, kerti eszközök, gumicsizmák… megannyi “felkapható” és elvihető dolog – itt mégis biztonságban. Mondjuk kakas az otthon is van, de az a kiskecske nekem nagyon tetszik, szemmel láthatóan ő is szimpatizál velem, örömmel rágcsálja a fűszálakat amit bedugdosok neki és szerintem jönni akar… Tulajdonképpen pont beférne a hátsó ülésre, az Őrszembe meg amúgy is lehet kutyát vinni… akkor meg biztos kecskét is… végül is állat, állat… otthon meg lenne oldva a fűnyírás…  Na, hülyeség off, irány tovább. 🙂

Kétvölgyben a házak előtt kékcsőrös szódásüvegek kitéve, gondolom, hetente egyszer cserélik egy autóról. Valahol nem messze egy villanyoszlopra fabrikált fa tartócska ételhordóval. Nem kell figyelni a csengőre, nyugodtan nézheti az idős nénike/bácsika a brazil sorozatot (reálisabban gondolkodva: dolgozhat hátul a kertben), mire megéhezik, ott lesz kint az aznapi ebéd.

És a Batha porta Őriszentpéteren…! Hatalmas, gondozott zöld terület, vicces szalmabábuk, madáretetők, kerti szerszámok… és egy kis fedett részben a ház mellett több tízezer forint értékű tökmag-, és mogyoróolaj. Sehol senki. Telefon. Nem, ők nem laknak ott, de látom ugye, hogy van ott egy kis köcsög (vigyázzak, mert a hamutartó amivel letakarták ketté van törve), na, hát abba szépen rakjam be a pénzt (lásd árlista az asztalon), és vigyem el ami kell. A korsócskában máris több ezer forint. Legközelebb találkozunk véletlenül a tulajjal és azt mondja, még soha nem loptak el semmit. Mit mondjak? Kész vagyok… és azonnal ide akarok költözni (már megint)! 🙂

Eljön az idő – igen hamar -, hogy már én sem zárom az autót, ha nem megyek túl messzire… vagy ha igen, nem húzom fel az ablakot, legfeljebb félig, bent hagyom nyugodtan a fényképezőgépet és egyéb dolgokat. Mondjuk én elég naiv is vagyok, és lehet, majd egyszer jól ráfázok – mondják az örök-károgók -, de ezen majd ráérek akkor búslakodni, ha megtörténik. 🙂

11 thoughts on “ŐRizetlenül

  1. Ez tényleg annyira így van…ezért is csodálkoztam, amikor itt az egyik kilinkelt blogban azt olvastam ellopták a fejszéjüket…amúgy ők sem laknak ott, de a fejsze mindig ott volt szem előtt. Persze, hogy nem egy odavalósi vitte el, hanem valami turista forma…..

  2. Igen, én is olvastam Felsőszölnöknél… de hát ő is éppen azért írt róla bejegyzést, mert ez annyira szokatlan.

    • Igen, és Felsőszölnök még ráadásul zsákfalu is….igaz ott lehet felmenni a Hármashatárhoz, ezért sok a turista…

  3. Baffki, ott a szánkban a Ferenc portán van friss sajt, mi meg elmentünk ahhoz a morcos pasihoz több kilométerre, és még nem is volt jó. Na majd legközelebb…..

  4. Jóvan, de nem tudtad, hogy morcos lesz és nem tudtad, hogy mit fogsz venni. Ezt is ki kellett próbálni… 🙂

    • Ki hát, de legközelebb már nem oda megyünk, oszt dugja fel magának a száraz sajtjait *vihog* Majd szépen átsétálunk szembe, és még kóstolni is engednek ott. 🙂

  5. igen, meg lenne oldva a fűnyírás (ha lenne fű hozzá), de a bokrok nyírása is, meg a Charlie mozgatása is… szóval, legközelebb hozd csak haza 🙂

  6. Először is.. gyönyörűek az írások! Köszönöm, hogy olbashattam!
    Másodszor… nagyon örülök, hogy vannak, még ilyen helyek. Én, sajnos… csak egyszer jártam, (nagyon rövid időre), az Őrségben. Legyűgözött a táj, s az emberek.
    Jó lenne, egyszer még eljutni ide… 😦

Vélemény, hozzászólás?

