Erdei kalandok :)


Sosem vettem fel életemben stoppost. Sosem! Ez elvi kérdés. Meg hogy be vagyok tojva. Kivéve persze az Őrségben, mert ott azonnal megállok, mikor a kopott ruhás, kockás inges, borotválatlan  kalapos ember keresztbe fekszik az úton vadul integet az erdő közepén. Elvinném-e Orfaluig? Ööööö… ha már így alakult, elviszem. Alig fér be a hátsó ülésre a nagy botjával…. ja igen, ezt kifelejtettem a sztoriból, hogy az is van neki…. Hát mit mondjak… az összes ide vonatkozó tanmese, krimi, újságcikk, stb. az eszembe jut, és nem igazán tudok a gombák megtalálhatóságának problematikájáról eszmecserét folytatni. Mert hogy gombászni megy a lelkem, és azért van a botja, hogy azzal kotorja el az avart, fellelve így a legfrissebb, még alig kinőtt példányokat. (Ezt nem meséli, kikövetkeztetem. Igen! :-P) Fogalmam sincs mennyire vagyok Orfalutól, de nem tagadom, megkönnyebbülök, mikor alig két-három km múlva szól, hogy „most” tegyem ki. Püh…. ez is megvolt. Már stoppost is vittem. 🙂

Nem sokkal később Kétvölgynél én is leparkolok egy kis erdei mellékúton, eddig teljesen úgy nézek ki mint aki meg tud különböztetni két gombát egymástól, igaz nekem fényképezőgép lóg a nyakamban és cuki fehér cipőkém van (a gumicsízma-nap tegnap volt… :-)). Ettől függetlenül persze rendületlenül lépdelek a nedves avaron, a süppedő mohában, kerülgetem a szebbnél-szebb, piros kalapos, apró sárga, nagyobb sárga, és ilyen-olyan gombákat. Ahogy ottan totyorászok egy napsütötte tisztáson, egyszer csak mit látok? Tőlem vagy három méterre a slusszkulcsomat heverni a mohaágyon…. mikor eshetett ki a táskámból, fogalmam sincs… Még szerencse, hogy dölüx méretű piros plüsskatica lóg rajta, ezért száz méterről is látható. Ez egyben tanulság is: nem azért kell a plüssállat a kulcsra mert „ééééédiiii”, hanem azért, hogy az erdőben jól meg lehessen találni. Na. 🙂

2 thoughts on “Erdei kalandok :)

  1. Hű, ez a gombafotó nagyon-nagyon tetszik! Lenyúlhatom? Én úgyis sokszor vok nagy gomba…

Vélemény, hozzászólás?

