Akkor mit lehet itt enni? – 2. rész

Lehet például kecskesajtot Magyarszombatfán. Aranyos kecskepofa rajza hívogat az út mentén, vészfék, megáll, bemegy – sehol senki. Szomorúan továbbáll. Legközelebb legalább már van egy telefonszám, amit fel lehet hívni, meg is tesszük, és a Sajtos Ember jön is pár perc múlva. Meglehetősen ütött-kopott kis műhely, közel sem hasonlít azokhoz a patyolattiszta, patika-szerű kis tejgazdaságokhoz, amiket mondjuk a Paprikán láttam Franciaországban vagy Ausztriában. Jóvan, tudom, minek nézek annyit tévét. 😛

Mindegy, ez itt a miénk, szeretjük.  Három-négyféle sajt van, az illatuk enyhén szólva is mellbevágó, de hát ez tulajdonsága a kecsketejből készült termékeknek, nem vagyunk meglepve. Vásárolunk ezt-azt, és most…. most annyira szeretném azt mondani, hogy finom volt, mert elvileg én a sajtot akármikor és akármennyit és akármilyen “mászós” állapotban… és különben is az Őrségből van és egy vagyonba került és annyira szép nap volt és minden…. De muszáj ide leírnom, hogy a száraz zöldfűszerekkel teljes egészében bevont penetráns illatú sajtdarabka egyenesen szörnyű volt… szörnyű! Ropogtak a fogam alatt a száraz füvek, a belseje pedig csípett és büdös volt és komolyan alig bírtam megenni. (Igazság szerint megosztoztam rajta a kutyával.)

Nem akarom senkinek a kedvét elvenni, lehet, hogy van a sajt-tűrőképességemnek egy határa, csak eddig nem tudtam róla. Ja, és most jut eszembe, hogy én még ajándékba is adtam valakinek egy ilyen fűszer-szőrös szörnyűséget, azóta mintha kevesebb levelet írna…. 🙂

Viszont lehet kiskecskéket közelről szemrevételezni, és ez nagyon jó. 🙂

Reklámok

5 thoughts on “Akkor mit lehet itt enni? – 2. rész

  1. Azért itt se olyan ám minden műhely! Max csak a Paprikán. 🙂
    Te, bár lehet én vagyok hülye, de én úgy tudom, hogy a kecskesajt eleve ilyen “csípős”. Engem legalábbis óvott tőle a sajtmániás nagybátyám (h olyat vigyek neki ajándékba :-D) .

  2. Igen, tudtam én ezt, ettem már azelőtt is. Még itt Telki és Páty között is lehet venni egy gazdaságban. De hidd el, ez túlment minden határon… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

